Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

عزم جدی وزارت بهداشت برای تقویت مشارکت سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت

دکتر ایازی گفت: ضروری است زمینه مشارکت مردم را در حوزه سلامت به طور جدی تری فراهم کنیم و این یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت، صبح امروز در جلسه مشترک وزیر بهداشت با نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، گفت: مشارکت های اجتماعی مردم در حوزه سلامت، یکی از رویکردهای بسیار مهم وزارت بهداشت از زمان آغاز به کار دولت یازدهم است.

دکتر محمد هادی ایازی با اشاره به این که خط مشی وزارت بهداشت در امر تقویت مشارکت های اجتماعی مردم در حوزه سلامت می تواند در پیشبرد اهداف این حوزه بسیار موثر باشد، خاطرنشان کرد: 4 شورا در وزارت بهداشت از قبیل شورای اطلاع رسانی، شورای فرهنگی هنری، شورای سیاست گذاری خیرین حوزه سلامت و شورای مشارکت های اجتماعی به همراه اتاق های فکر متعدد تشکیل شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت همچنین با بیان این که ضروری است این اقدامات در سطح دانشگاه های علوم پزشکی نیز دنبال شود، ادامه داد: روسای تمام دانشگاه های علوم پزشکی قائم مقامی را در امور مشارکت های اجتماعی انتخاب کرده اند که این امر می تواند در آینده بسیار تاثیر گذار باشد.

به گفته دکتر ایازی در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 500 سازمان مردم نهاد در پورتال وزارت کشور ثبت شده اند. قریب به 230 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت هستند که از این تعداد 51 سازمان در مقیاس ملی فعالیت دارند، 25 سازمان به طور کامل فعالند،10 سازمان نیمه فعال و مابقی غیر فعال هستند.

وی با بیان این که این وضعیت زیبنده و خوشایند کشور ما نیست، گفت: ضروری است زمینه مشارکت مردم را در حوزه سلامت به طور جدی تری فراهم کنیم و این یکی از اهداف اصلی وزارت بهداشت است


تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.