Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

نگران اجرای نمایشی سیاست‌های کلی سلامت هستیم

  

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد سیاست‌های کلی سلامت بر روی زمین بماند، گفت: در عین حال نگرانیم که اجرای سیاست‌ها شکل نمایشی پیدا کند و به دور از انتظارات مقام معظم رهبری باشد.

سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه نگران عدم توجه جدی به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری همچون قانون برنامه پنجم توسعه هستیم، عنوان کرد: بدین منظور کارگروهی در این خصوص در وزارت بهداشت با حضور جمعی از وزرای سابق این وزارتخانه و صاحب نظران حوزه سلامت تشکیل و کمیته‌های مختلفی در این ذیل این کارگروه ایجاد شده است.

سیاست‌های کلی سلامت بر روی زمین نخواهد ماند
هاشمی خاطرنشان کرد: همان طور که در ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از مقام معظم رهبری تشکر کرده‌ایم، در عین حال هم به ایشان قول داده‌ایم که نخواهیم گذاشت سیاست‌های ابلاغی بر روی زمین بماند و حداکثر تلاش خود را برای اجرای مناسب آن خواهیم کرد.

نگران اجرای نمایشی سیاست‌های کلی سلامت هستیم
وی ادامه داد: به هر حال ابلاغ چنین سیاست‌های آرزوی جامعه پزشکی در طول دو دهه گذشته بوده است که امیدواریم دیگران نیز همین حس را داشته باشند و در جهت عملیاتی شدن سیاست‌های ابلاغی وزارت بهداشت را یاری کنند تا شاهد بر زمین ماندن تاکیدات این برنامه نباشیم. ولی در عین حال نگرانیم که اجرای سیاست‌ها هم شکل نمایشی پیدا کند و به دور از انتظارات مقام معظم رهبری باشد.

ابلاغ سیاست‌ می‌تواند منجر به اقدامی بنیادین در عرصه بهداشت و درمان شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ابلاغ سیاست‌های سلامت می‌تواند منجر به اقدامی بنیادین در عرصه بهداشت و درمان شود، تصریح کرد: بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب در جهت عملی کردن این سیاست‌های سرنوشت ساز، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تدوین راهبردهای مورد نیاز و اقدام‌های متناسب، شاهد ارتقای مورد انتظار در سلامت جامعه باشیم.


هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تمام منابع می‌تواند در اختیار بیمه‌ها قرار بگیرد، اضافه کرد: ولی این امر در شرایطی قابل اجرا است که تمامی منابع حوزه بهداشت و درمان در یک محل تجمیع شود. موضوعی که در سیاست‌های ابلاغی سلامت نیز مورد تاکید قرار گرفته است و در نهایت هم یکپارچه شدن بیمه که آن هم تکلیف قانون است، البته با محوریت وزارت بهداشت که این موضوع نیز واضح است.


وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی دیگر کسی تردیدی ندارد که تولیت نهایتا با وزارت بهداشت است، گفت: هم اکنون یکی از گرفتاری‌های مهم مردم ناشی از آن است که هر دستگاه و وزارتخانه‌ای برای خودش تصیم سازی می‌کند، مسلما اگر بیمه‌ها در شرایط فعلی همراهی نکنند تمام طراحی‌های که ما در وزارت بهداشت داریم با مشکل مواجه می‌شوند به تعبیری بیمه برای خودش تعهد ایجاد می‌کند ولی توانایی مالی ندارد مطمئنا پس از آن پولی را که باید صرف هزینه‌های بیمارستان‌های دولتی و مردم کند در محل دیگری به دلیل تعهداتش هزینه می‌شود بنابراین طبیعی است که شرایط از این هم آشفته تر می‌شود.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در راستای تحقق اهداف باقی مانده از قانون برنامه پنجم توسعه نیز در تلاش برای کاهش پرداخت از جیب مردم، پوشش بیمه همگانی و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواهیم بود.

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.