Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

چرا باید در مورد تغییر سیاست NHS در خصوص اطلاعات بیماران عصبانی بود؟

 

چرا باید در مورد تغییر سیاست NHS در خصوص اطلاعات بیماران عصبانی بود؟

افرادی که در انگلستان زندگی کی کنند این اواخر احتمالاً جزوه ای با عنوان " اطلاعات بهتر به معنی مراقبت بهتر " را دریافت کرده اند که در آن مقامات بهداشتی NHS تغییراتی سیاستی که در جهت مدارک پزشکی بیماران در راه است را اعلام کرده اند.

 

از بهار ، اطلاعات پزشکی افراد که قبلا تنها برای اطلاعات شخصی در مشاوره  ها، یادداشت های تجویزات بکار می رفت به یک پایگاه داده مرکزیبرای تبدیل شدن به یکی از کامل ترین پایگاه داده های سلامت در جهان، ارسال می شود.مردم ممکن است به اطلاعات خود که در اختیار NHS است در حال حاضر اعتماد داشته باشند اما در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق می افتد ترسیده اند.اگرچه این امر از بسیاری جهات، جذاب است. بسیاری از محققان پزشکی از وجود این اطلاعات قوی هیجان زده هستند. تحلیل سوابق بیمار NHS می تواند بدست آودن بسیاری از شواهد بالینی کمک کند. امابه سه در مورد این اطلاعات شک و تردید وجود دارد.

 علت اول: این دانش ایجاد شده  تنها یک منفعت اجتماعی ندارد، بلکه ارزش اقتصادی نیز دارد. در واقع، ممکن است استدلال شود که دلیل فشار دولت برای این سیاست از طریق در حال حاضر دقیقاً به دلیل مزایای مالی آن باشد. این درواقع تقویت صنعت علوم زیستی انگلستان ،و نه مراقبت از بیمار است. این سیاست  مربوط به علم است و نه فقط سیاست سلامت  که این علم برای کسب و کار ، نوآوری و مهارت است.

علت دوم: تعداد زیادی بدبینی نسبت به دولت ، شرکت ها و مطبوعات از اینکه قربانی تقلب، شوند و از نتایج به دست آمده از این اطلاعات سوء استفاده شود بین مردم وجود دارد. برخی از عدم اطمینان و نگرانی ابراز شده در مورد مالکیت آینده اطلاعات خدمات بهداشتی و درمانی صحبت کرده اند. مردم ممکن است  در حال حاضر به داده های خود در NHS اعتماد داشته باشند ، اما در مورد آنچه ممکن است در آینده اتفاق می افتد ترسیده اند. داده های بهداشتی شخصی ممکن است در خارج از NHS ، به  دست کارفرمایان ، تبلیغ کنندگان، ارائه دهندگان بیمه و حتی تولید کنندگان مواد مخدر برسد .

علت سوم:باید پرسیده شود که چرا این سیاست بدون بحث و تبادل نظر کافی تحت فشار قرار داده شده است.باید آمادگی در زمینه های مختلف سنجیده شود و بعد برای اجرای آن تصمیم گیری شود.اگرچه دلایل بیشماری برای مخالفت با این سیاست وجود دارد اما بنظر می آید رویکرد دولت در جهت توسعه علم، بهداشت و درمان و رفاه مردم است.

منبع:

http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jan/20/nhs-patient-care-data-policy-medical-information

ترجمه: ترانه یوسفی نژادی ، دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت

 

 

 

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.