Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

پشتيباني از خدمات کتابخانه اي

پشتيباني از خدمات کتابخانه­ اي ايجادشده به وسيله مقام­ ها و جوامع محلي با هدف اطمينان از ايجاد مجموعه­ اي ملي از آثار منتشر شده است.

موضوع:

خدمات کتابخانه­ اي، که به وسيله مقام ­هاي محلي داير شده خدماتي رايگان ايجاد مي­کند که توانايي­ هاي عموم مردم را با توجه به دسترسي به منابع مختلف افزايش مي­دهد. در واقع کتابخانه ­ها هنوز هم نقش سنتي خود را براي امانت­ دادن کتاب­ها انجام مي­دهند و در کنار آن کيفيت زندگي مردم را نيز به واسطه گستره ­اي از فعاليت­ها و خدمات ارائه شده، بهبود مي­ بخشند. با اين حال در سال‌هاي اخير شیوه‌ی استفاده مردم از کتابخانه­ ها در حال تغيير است. ما به دنبال آن هستيم تا انطباق با شرايط جديد و اصلاحات و تغييرات اخير را براي کتابخانه­ ها آسان­تر سازيم تا آنها بهتر بتوانند نيازهاي اجتماعات محلي را برآورده سازند. ما همچنين مي­ خواهيم اطمينان حاصل کنيم تا سيستمي که از قديم حاکم بوده و مجموعه ­اي ملي از همه محتواهاي به چاپ رسيده ايجاد مي‌کند تداوم يافته و با نيازهاي عصر جديد انطباق پيدا کند.

فعاليت‌ها و اقدامات

هرچند کتابخانه ­ها به وسيله اشخاص و اجتماعات محلي داير شده ­اند اما حکومت ­هاي محلي نيز برخي حمايت­ها و راهنمايي­ ها را از اين کتابخانه‌ها به عمل مي‌آورند و بر خدمات­ دهي کتابخانه­ ها نظارت مي­کنند. ما به عنوان شوراي هنر انگلستان با انجام مجموعه­ اي از اقدامات به دنبال حمايت از خدمات­ رساني کتابخانه­ هاي محلي هستيم. اقدامات ما در اين راستا شامل موارد زير است:

  1. کمک به کتابخانه­ ها در انجام طرح­هاي ابتکاري و اعلام شده از طرف حکومت­هاي محلي همچون نام‌نويسي اتوماتيک مدارس کودکان.
  2. فراهم ­آوردن امکان دسترسي جوامع محلي به موسسات توسعه ­اي خاص و اخذ پشتيباني براي کتابخانه‌ها.

ما همچنين با هدف کمک به بهبود خدمات ­رساني کتابخانه­ ها از مراکز اقتدار محلي نيز با انجام اقدامات زير حمايت مي­کنيم:

  1. تنظيم خط‌ مشي براي سيستم قانوني و قديمي حاکم بر کتابخانه ­ها که براي انتشاردهندگان مختلف اين وظيفه قانوني را ایجاد مي­کند تا از محتواهاي به چاپ رسيده خود کپي تهيه کرده و آن را در اختيار اغلب کتابخانه ­ها قرار دهند تا به اين ترتيب مجموعه­ اي ملي براي پژوهش ايجاد شود.
  2. حمايت مالي از کتابخانه انگليسي (British Libraryبه عنوان يکي از کتابخانه ­هاي قديمي بريتانيا.
  3. حمايت مالي از (PLRسازمانی که به نویسندگان در قبال استفاده از آثار آنها در کتابخانه‌های عمومی، پول پرداخت می‌کند. اين آثار نيز به کتابخانه­ه اي عمومي واگذار مي­شود تا مجموعه­ ي کتابخانه ­اي قوي­تري تشکيل شود.

آموزش به عنوان يکي از بخش­هاي مهم در زمينه بازتوليد ارزش­هاي فرهنگي است. در اين زمينه آموزش از سنين پايين و سياستگذاري آموزشي حائز اهميت است.

پيشينه:

اجتماعات و مقام­ هاي محلي مسئول ايجاد خدمات کتابخانه ­اي فراگير و کارآمد هستند. خدمات­ رساني کتابخانه‌هاي عمومي به وسيله 151 کتابخانه در انگلستان انجام مي­شود و منشي يا دبير فرهنگي وظيفه قانوني نظارت و سرپرستي را بر خدمات کتابخانه ­اي که داير شده‌اند، بر عهده دارد. سخنگوي وزير فرهنگ در جريان کنفرانسي در تاريخ 28 ژوئن 2012 طرح دولت را براي پشتيباني از کتابخانه­ ها اعلام کرد. از سال 2011 به اين سو رهنمودهاي خاص براي آرشيو محتواي منتشرشده به وسيله­ي آرشيو ملي که کارگزار اجرايي وزارت دادگستري است ايجاد شد. سيستم قانوني قديمي حاکم بر کتابخانه­ ها که سابقه آن به قرن 17 بر مي­گردد به ما در اطمينان بخشي از اينکه مجموعه­ اي ملي از آثار چاپ شده در اختيار داريم کمک مي­کند.

 

ابراهیم غلامپور آهنگر

دانشجوی دکتری سیاستگذاری عمومی

منبع: https://www.gov.uk/government/policies

          


تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.