Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

رییس کل سازمان نظام پزشکی، بازگشت آرامش و غلبه بر فضای ناملایم و پرتلاطم بازار دارویی کشور را مهمترین اقدام سازمان غذا و دارو مصادف با آغاز به کار دولت یازدهم ذکر کرد

رییس کل سازمان نظام پزشکی، بازگشت آرامش و غلبه بر فضای ناملایم و پرتلاطم بازار دارویی کشور را مهمترین اقدام سازمان غذا و دارو مصادف با آغاز به کار دولت یازدهم ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، دکتر علیرضا زالی در این مراسم که با حضور دکتر دیناروند رییس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، معاونان و مدیران سازمان نظام پزشکی برگزار شد اظهار کرد: حضور دکتر دیناروند به عنوان چهره علمی و خدوم دارویی مورد اقبال جامعه پزشکی و داروسازی است. همان طور که مستحضرید علیرغم ناملایمات و تلاطمات دارو در زمان استقرار دکتر دیناروند در سازمان غذا و دارو دوباره سکون و آرامش به بازار دارویی کشور بازگشت و اضطراب و تشویش رو به کاهش است. در گزارش صد روزه ای که دکتر روحانی از زمان آغاز به کار خود در دولت یازدهم ارایه کردند نیز، بازگشت آرامش به بازار دارویی پس از ناملایمات گذشته را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت در این روزها ذکر کردند. وی با اشاره به جلسات کارشناسی مشترک با وزارت بهداشت جهت تفویض برخی از اختیارات و وظایف این وزارتخانه به سازمان نظام پزشکی، گفت: حدود دو هفته گذشته نخستین تفاهم‌نامه رسمی میان سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حوزه فناوری اطلاعات به امضا رسید و هم اکنون کارگروه‌های مختلف در حوزه‌های بهداشت، آموزش، درمان و پژوهش فعالند.

 

دکتر زالی با بیان این که در حال حاضر نگاهی علمی در حوزه غذا و دارو مستقر شده است، گفت: در زمینه واگذاری بخشی از اختیارات و وظایف وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی، اولین جلسه را با سازمان غذا و دارو و دکتر دیناروند داشتیم. در واگذاری اختیارات چند نکته قابل اهمیت است؛ ابعاد حاکمیتی وزارت بهداشت در این واگذاری‌ها باید مورد صیانت قرار گیرد. بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزارت بهداشت باید نقش سیاست‌گذار داشته باشد و این نقش حاکمیتی وزارت بهداشت باید توسط تمام کنشگران عرصه سلامت مورد توجه قرار گیرد، سازمان نظام پزشکی نیز از این امر حمایت می‌کند و ابعاد نظارت‌پذیری این موضوع نیز از سوی وزارت بهداشت هم مورد توجه خاص ما خواهد بود. بنابراین نظارت، پایش و ممیزی برنامه های واگذار شده کماکان در وزارت بهداشت خواهد بود

 

وی با پیچیده توصیف کردن دارو، از آن به عنوان یک کالای استراتژیک در دنیا نام برد و گفت: بر اساس آنچه که در تفاهم نامه دو سازمان به آن توجه شده است، کار مشترک بین سازمان نظام پزشکی و غذا و دارو در حوزه دارو انجام خواهد شد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی بر لزوم استفاده از خبرگان جامعه پزشکی تاکید کرد و گفت: تاکید داریم که این تفویض اختیارها تنها یک انتقال فیزیکی ساختاری نباشد و باید به تعالی کیفیت خدمات منجر شود. تعهد اخلاقی ما ایجاب می کند با پذیرفتن مسوولیتی، سعی کنیم کیفیت آن را نیز متعالی‌تر ببینیم. زالی با اشاره به همگرایی ایجاد شده میان سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و دیگر ارکان حوزه سلامت، افزود: در این دوره شاهد اوج تفاهم و همگرایی نظام پزشکی با وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم که این همگرایی‌ها بسیار موثر واقع شوند. وی ادامه داد: البته وظیفه ما در سازمان نظام پزشکی، حرکت به سمت تمرکززدایی است. حدود 3 هزار نفر در کسوت مدیران کشور در نظام پزشکی، انجمن های علمی ، شورای عالی ، مجمع، هیات مدیره و ... فعالند و می‌توانند بسیاری از اختیارات تفویض شده را در گستره کشوری انجام دهند.

 

منبع:

 

http://irimc.net/post/detail.aspx?mc=3&sc=1&pc=1&ctg=1&c=709&lang=Fa

ارائه خبر: مانی یوسف وند، دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.