Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

WHO پایگاه اطلاعاتی MiNDbank را راه اندازی کرده است

 

 

 

اطلاعات بهداشت روان در نوک انگشتان خود WHO پایگاه اطلاعاتی MiNDbank را راه اندازی کرده است

یک پایگاه داده ای جدید سازمان بهداشت جهانی، تعداد زیادی از اطلاعات در مورد سلامت روانی ، سوء مصرف مواد ، از کار افتادگی ، حقوق بشر و سیاست های مختلف ، استراتژی ها، قوانین و استانداردهای خدمات که در کشورهای مختلف اجرا شده است را ارائه داده که دارای اطلاعات کلیدی است.راه اندازی در روز حقوق بشر ، با هدف پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه افراد با اختلالات روان از ابتکارات سازمان بهداشت جهانی است . دکتر میشل فانک ، از گروه بهداشت روان و سوء مصرف مواد در سازمان جهانی بهداشت می گوید " افراد مبتلا به اختلالات روانی هنوز با تبعیض، خشونت در تمام کشورها  مواجه اند" .


مراقبت های موجود در مراکز بهداشت روانی در اغلب موارد نه تنها از کیفیت پایین برخورداراست بلکه هنوز در برخی از کشورها این افراد را  در سلول های کوچک، مانند زندان بدون تماس انسانی  نگه می دارند و یا به تخت زنجیر می کنند. تصمیم گیرندگان کمک خواهند کرد تا این مسائل حل شوند وحمایت هایی جهت اصلاح و در نهایت بهبود زندگی مردم با سلامت روان در راستای برنامه بهداشت روان جامع 2020-2013 که توسط مجمع بهداشت جهانی در ماه می2013 به تصویب رسید انجام شود.کاربران می توانند سیاست ها، قوانین و استراتژی بررسی و جستجو برای بهترین شیوه ها و موفقیت های در زمینه بهداشت روان را در این پایگاه اطلاعاتی جست و جو کنند .


مثلاً اگر یک دولت بخواهد یک سیاست جدید سلامت روان با استانداردهای بین المللی حقوق بشر را توسعه دهد، می تواند به سرعت یک مرور کلی در مورد سیاست های کشورهای دیگر  دریافت کند و از تجربیات  آنها در زمینه منایع و راهکارهایشان بهره مند شوند. در حال حاضر بیش از 160 کشور به اشتراک گذاری اطلاعات در سلامت روان در این پایگاه اطلاعاتی (MiNDbank )می پردازند که این اطلاعات به صورت منظم به روز می شود.این ابتکار سازمان جهانی بهداشت در سال 2012  به منظور بالا بردن حقوق بشر واستانداردهای کیفیت در سلامت روان و مراقبت های اجتماعی شروع شد. هدف پایان دادن به نقض حقوق بشر علیه افراد با سلامت روان و ترویج خدمات بهداشت روانی در جامعه با کیفیت بالا است.

 

منبع:

http://www.who.int/mediacentre/news/notes/2013/mindbank-20131210/en/

 ترجمه: ترانه یوسفی نژادی، دانشجوی دکترای سیاستگذاری سلامت

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.