Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

محافظت، نگهداری و فراهم ساختن شرایط دسترسی به محیط تاریخی در انگلستان

محیط تاریخی شامل ساختمان‌ها، بناهای تاریخی، نماها و مناظری است که تاریخ­مان را منعکس می­کند.

اگر اقداماتي در این حوزه نداشته باشیم تا از محیط تاریخی محافظت و نگهداری کنيم، این مکان‌های مهم در معرض تغییر و از دست دادن آن ویژگی هستند که آنها را نسبت به سایر مکان‌هاي خاص و متمایز گردانده بود، و یا اینکه این مکان‌ها خراب می­شوند و برای همیشه از دست می­روند.

اقدامات

مراقبت از محیط تاریخی به طرق زیر صورت می‌گیرد؛

  • ارتقاء بخشیدن به درک، اهمیت، توجه و استفاده از محیط تاریخی از طریق بنياد هریتیج
  • معرفی مکان­های تاریخی انگلستان در سایت جهانی هریتیج
  • محافظت از ساختمان­هایی با معماری­های خاص یا محافظت از منافع تاریخی از طریق معرفی آنها به پایگاه تا به ثبت رسیده و از آسیب دیدن آثار، گسترش آسیب و یا تغییر غیر مجاز آثار، جلوگیری کند.
  • حفاظت از مکان‌های مهم ملی و مناظر باستانی و منافع تاریخی از طریق معرفی آنها به پایگاه در نظر گرفته شده، که از آنها در برابر تغییر غیر مجاز محافظت می­کند.
  • محافظت از محل کشتی­های شکسته باستانی، تاریخی یا محافظت از اهمیت هنری این مکان‌ها، از طریق معرفی مکان‌ها به پایگاه سایت حفاظت از کشتی­های غرق شده.
  • اجازه دادن به گروه­های خیریه و هيات­هاي دینی براي مطالبه دريافتي معادل با ارزش افزوده­اي كه آنها بابت نگهداری از اماکن و یادبودهاي مقدس ايجاد مي­كنند.
  • حمایت مالی دولت و کلیسای انگلستان، از سازمان حفاظت از کلیساها[1] که از 340 کلیساي داراي اهمیت معماری، تاریخی یا باستانی محافظت می­کند.
  • ايجاد جایگاه صندوق حمایت از آثار تاریخی، که کمک هزینه‌های حمایت مالی ملی را می‌دهد و تضمين هزینه این پول‌ها بر اساس توافقات مالی را مرتفع می‌سازد.

 

 

ابراهیم غلامپور

منبع: https://www.gov.uk/government/policies


[1] Churches Conservation Trust

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.