Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

افزایش پاسخگویی نظام سلامت، مهمترین دستاورد اجرای طرح تحول است

دکتر سید حسن هاشمی گفت: افزایش پاسخگویی نظام سلامت و کاهش پرداختی مستقیم از جیب مردم دو دستاورد مهم اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ( وب دا): وزیر بهداشت در جلسه ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت، ضمن تشکر از همکاری همه دست اندرکاران تیم سلامت برای اجرای مطلوب طرح گفت: رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستانها حاکی از اجرای موفق طرح در سراسر کشور است.

دکتر هاشمی در ادامه افزود: طرح تحول نظام سلامت با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای کیفیت خدمات آغاز شد، و امیدواریم شاهد تحقق سیاست های کلی ابلاغي مقام معظم رهبری،منويات رئيس جمهور و پاسخگویی به انتظارات مردم در حوزه سلامت باشیم.

وی با اشاره به دومين عیادت دکتر روحانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از بیمارستانهای تهران گفت: در این دیدار رئیس‌جمهوری از حمایت‌های مقام معظم رهبری برای عبور از برخی مشکلات تشکر کرد سپس به عیادت سایر بیماران بستری در بیمارستان رفت و از نزدیک  رضایتمندی بیماران از ارائه خدمات درمانی در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت را مشاهده كرد.

در ادامه این نشست، دبیر ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت نیز، گزارشی از عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی استان های آذربايجان شرقي، مركزي و کردستان در خصوص 7 بسته خدمتی طرح تحول نظام سلامت، ارائه داد و گفت: با اعزام تیم های 20 نفره از ستاد معاونت درمان به بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت در این سه استان میزان مشارکت در طرح را بررسی کردیم.

دکتر آقاجانی با اظهار خرسندی از روند مطلوب طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانهای دولتی وزارت بهداشت افزود: خوشحالیم که دو قول رییس جمهوری به مردم کشور مبنی بر کاهش هزینه های پرداختی و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان در راستای اجرای طرح تحول محقق شده است.

بر اساس این گزارش، مسئولین بسته های خدمتی فاز نخست طرح تحول نیز با اشاره به رعایت صحیح مبانی برنامه طرح در این سه استان اذعان داشتند: کلیات برنامه به خوبی در حال اجراست اما در برخی از بسته های خدمتی به دلیل نداشتن زیر ساخت های مناسب و عدم همکاری بیمه های تکمیلی کاستی هایی وجود دارد که با نظارت های مستمر، نقاط قابل بهبود طرح شناسایی و برطرف خواهند شد.

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.