Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

سیاست های کلی سلامت، مهمترین سند برای مجلس و مردم

سیاست های کلی سلامت، مهمترین سند برای مجلس و مردم است/تشکیل کارگروهی برای اجرای این سیاست ها

وزیر بهداشت گفت: سیاست های کلی سلامت، مهمترین سند برای مجلس و مردم است و امیدوارم اجرای صحیح این سیاستها گره های موجود را از پیش روی نظام سلامت کشور بردارد.

به گزارش وب دا؛ دکتر سید حسن هاشمی شب گذشته با حضور در شبکه سراسری خبر ساعت 21 ضمن ابراز خرسندی  خود و جامعه پزشکی از مقام معظم رهبری و سیاستهای ابلاغ شده در حوزه سلامت، گفت: حتما تلاش می کنیم که این سیاستها اجرایی شوند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این که، کارگروهی جهت بررسی و چگونگی اجرای این سیاستها مشخص خواهد شد و مسئولین رسیدگی و اجرای سیاستها سلامت مشخص خواهند شد، افزود: باید از مجلس و دولت محترم کمک بگیریم تا این لوایح به سرعت تدوین شوند و با اجرایی شدن آنها، مردم به تدریج اثرات سیاستهای کلی سلامت را در زندگی شان حس کنند.
دکتر هاشمی در پاسخ به این سوال که، ابلاغ این سیاستها چه تاثیری بر زندگی مردم خواهد داشت، گفت: در همه جای این سیاستها مردم دیده شده اند و در بحث یکپارچه سازی بیمه ها بخصوص در بخش خدمات باید شرایطی فراهم بشود که مردم بجز درد بیماری درد دیگری را تحمل نکنند و تجمیع بیمه ها می تواند برای اجرای این سیاست ها بسیار کمک کننده باشد.
وی با بیان این که امیدوارم هیچکدام از این سیاست ها مغفول نماند، افزود: دولت و مجلس محترم باید توجه ویژه ای نسبت به این سیاستها داشته باشند چرا که مشکلاتی که در زمینه سلامت جامعه و سبک زندگی مردم وجود دارد نتیجه عمل نشدن به سیاستهای ابلاغ شده پیشین است که انشاءا... این مشکلات با اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در آینده مرتفع خواهند شد.
وزیر بهداشت گفت: به عنوان یک پزشک اعلام می کنم که بنده و همکارانم مدتها منتظر این فرصت بودیم که یک نظام سلامت مدرن در کشور داشته باشیم.
دکتر هاشمی در ادامه گفت: هدف ما از ایجاد نظام سلامت مدرن این است که در بیمه های پایه، پوشش مناسبی داشته باشیم طوری که بتوانیم بسته های خدماتی متنوع و مطلوبی را به مردم عرضه کنیم و کسانی که خواهان خدمات بهداشتی بیشتری باشند نیز بتوانند از بیمه های تجاری موجود استفاده کنند.

منبع: http://behdasht.gov.ir/?siteid=1&siteid=1&pageid=127&newsview=105335

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.