Login Register

ورود به حساب کاربری

نام کاربری
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد حساب کاربری

Fields marked with an asterisk (*) are required.
Name
نام کاربری
رمز عبور *
تکرار رمز عبور *
پست الکترونیکی *
تکرار پست الکترونیکی *

عملكرد بهداشتي دانشگاه هاي علوم پزشكي پایش می شود

  

به منظور بررسی کیفیت و نحوه ارائه خدمات بهداشتي در دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتی  درمانی، پروژه ای تحت عنوان پایش و ارزشیابی خدمات بهداشت در کل کشور اجرا می شود.

 

دکتر کلانتری قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت تصمیم گرفته است که نحوه و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی را در دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی، مورد پایش قرار دهد. وی با بیان اینکه پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی سه هدف را دنبال می‌کند گفت: اولین هدف صيانت از منابع بهداشت اعم از مالي، نيروي انساني و تجهيزات است. وي افزود: در صیانت از منابع بهداشت، مراقبت از بكار گيري نيروي انساني با پست هاي بهداشت، فضاي فيزيكي و تجهيزات متعلق به بهداشت در ساير حيطه ها از جمله حوزه هاي درمان، پژوهش و ديگر حوزه ها نيز به عنوان پايش عملكرد بهداشت دانشگاه ها مد نظر قرار دارد.

دکتر کلانتری افزود: نظارت و پايش بر تدوين و اجرای برنامه های عملیاتی منطبق با برنامه هاي كلان ملي که به دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی ابلاغ شده است، هدف دوم اجرای این پروژه است.  قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت ادامه داد: هدف سوم این پروژه، پایش عملكرد هاي فرابخشي مديريت دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درمانی در سطح استاني است.

وی خاطرنشان کرد: مشاركت مردمي، جلب مشاركت ساير بخش هاي مرتبط با سلامت، ميزان فعاليت و اثربخشي كميته هاي استاني سلامت و امنيت غذايي از مهم ترين مسائل مورد نظر براي پايش در اين زمينه مي باشد. این پروژه با پایش و ارزیابی عملکرد در استان کردستان آغاز شد که نتایج و بازخورد برنامه ها طبق بازرسي صورت گرفته بسیار خوب بوده است

منبع:

 http://behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=1508&newsview=104567

تهیه خبر: صدیقه صلوتی، دانشجوی سیاستگذاری سلامت 

 

 

 

 

تماس با ما

جهت ارتباط با مدیریت، ارسال انتقادات و پیشنهادات و نیز ارسال مقالات و اخبار حوزه سیاست گذاری می توانید با نشانی الکترونیکی زیر تماس حاصل فرمایید .

info@ippra.com

ایپرا تلاش خواهد کرد، در کمترین زمان، به مکاتبات شما پاسخ داده و ترتیب اثر دهد.

درباره ما

 تارنمای «تجزیه و تحلیل سیاست گذاری عمومی» (ایپرا/Ippra) پایگاهی تخصصی است جهت استفاده اساتید، دانشجویان و علاقه مندان حوزه سیاست گذاری عمومی که با هدف توسعه و ترویج گرایشات سیاست گذاری در حوزه فرهنگ، سلامت، علم، صنعت و تجارت فعالیت می کند. در این نشانی اینترنتی می توانید خبرهای سیاست گذاری داخل و خارج از کشور را دنبال و نیز مقالاتی در زمینه بهترین نمونه های سیاست گذاری ایران و سایر نقاط جهان را، مطالعه کنید. ایپرا همچنین، برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، کلاس ها و مجموعه های کارگاهی مرتبط با این حوزه را برای ادارات، سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی تضمین می کند.